pondělí 1. října 2007

Nightwish - Dark Passion Play

Dostáváme se k novému albu finské skupiny Nightwish. Očekával jsem toto album s rozporuplnými pocity, protože dle mého názoru byl a je odchod zpěvačky Tarji Turunen z řad Nightwish velkou ránou nejen pro ostatní členy kapely, ale i pro fanoušky. Myslím tím zejména hudební ranou, protože si netroufám hodnotit vztahy v kapele.

Nicméně zpět k albu. Měl jsem pocit, že s odchodem Tarji již Nightwish nebude takový jaký býval a kvalita půjde dolů. Do kapely přišla nová, na pohled sympatická švédka Anette. Podívejme se nejprve na několik informací o ní. Celým jménem Anette Olzon, bytem ve Švédsku, je jí 36 let. Mezi její zájmy patří čtení a dlouhé procházky divočinou. Tvrdí, že nemá žádné hudební idoly, chtěla by se podívat na Nový Zéland, Island a do Egypta. Na koncerty svůj hlas připravuje pitím zeleného čaje s medem. Mezi její oblíbená zvířata patří kočky a koně, mezi oblíbené seriály řadí Přátelé. Tak hovoří oficiální web Nightwish. Tato sympatická zpěvačka tedy nyní rozšířila řady Nightwish. Bohužel, po poslechu alba jsem byl z jejího hlasu poněkud rozpačitý. Se slzou v oku jsem vzpomínal, co dokázala s Nightwish udělat Tarja a musím říct, že Anette hudbě Nightwish nic nepřináší. Na novém albu její hlas zní naprosto tuctově. Dark Passion Play vyšlo jako 2CD. Musel jsem se pousmát - na druhém CD je to stejné co na prvním, ovšem bez zpěvu. Že by věděli proč? Co se týče samotné muziky, není to špatné, ale v některé písničce jsem si připadal, jako kdybych koukal na film Vinettou :-) Pevně doufám, že Anette ještě ukáže své kvality a pozvedne Nightwish, jsem ale utvrzen v tom, že Tarju nikdy nenahradí a fanoušci Nightwish na ni budou stále vzpomínat. Po druhém třetím poslechu jsem cítil, že nové album není zas až tak špatné, ale lesk Nightwish z minulých alb je tedy pěkně zašlý. Doufejme, že to příště bude lepší!

Žádné komentáře: